>Karakedi Bozacisi

>
Bir Eskişehir klasiğidir kış günlerinde boza içmek. Eskişehir’de bozanın en güzeli de Köprübaşında bulunan Karakedi Bozacısında yapılır.

Karakedi Bozacısı 40 yılın üzerinde zamandır boza yapıyor, yeri daha önce başka bir yerdeydi. Kanımca Vefa bozasından tat olarak eksiği yoktur, bana ve birçok kişiye göre Türkiye’de en iyi boza burada yapılır.
Köprübaşındaki şubesinde ayaküstü boza içebilirsiniz. Hafif ekşili, tatlı ve yoğun kıvamlı Karakedi bozası aslında içilmekten çok yenir. Karakedi’de masalarda bozayı yiyebilmeniz için çay kaşıkları vardır. Kökeni Orta Asya’ya dayanan ve buğdayın fermentasyonu ile yapılan bu içecek Karakedi’de mısır ile yapılıyor. 

Karakedi’nin duvarlarında bozanın sağlığa faydaları ile ilgili yazılar görebilirsiniz.
Karakedi’de bozayı eve götürmek isterseniz hala plastik poşetlerde verirler. Hatırlıyorum bir seferinde alıp eve götürmüştüm ve tam eve gelince poşet yırtılmıştı, boza için çok üzülmüştüm. Karakedi’de bozanın bardağı 1TL.
Telefon: 0222 231 12 31
Adres: Köprübaşı Caddesi No. 46 Eskişehir

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=tr&geocode=&q=koprubasi+caddesi+46&sll=39.782751,30.51753&sspn=0.036541,0.073214&ie=UTF8&ll=39.78407,30.523624&spn=0.009136,0.018303&z=14&iwloc=cent&output=embed
Daha Büyük Haritayı Görüntüle

2 Yorum on “>Karakedi Bozacisi”

  1. >Hi, it’s a very great blog!I could tell how much efforts you’ve taken on it.Keep doing!

  2. Önder ÖNGÖR dedi ki:

    Bence lezzet olarak VEFA Bozasını 2 veya 3’e katlar. Özellikle şu hazırlar çıkınca Türkiye’nin başka şehirlerinde maalesef Vefa’yı buluyoruz. Tadı rezalet. 1 kaç defa tüketici hatlarını arayıp söyledim. Baktım olmuyor VEFA Bozacısının orijinal yerine gittim. Söyledim ve tattım. Ama eski tadı kalmadığını farkettim. Eskişehir’e giden arkadaşım olduğunda hala KArakedi’den sipariş ederim. 1 Numara KARAKEDİ.


Bir Cevap Yazın

