>Sohretler Besiktas Koftecisi

>Şöhretler Beşiktaş Köftecisi Beşiktaş çarşı da Meşhur Beşiktaş Köftecisi ile aynı sokakta. Şöhretler Beşiktaş Köftecisi lezzeti ile olduğu kadar duvarlarındaki resimler ile Beşiktaşlı olmayan beni bile heyecanlandıran bir yer. Eski Beşiktaş amigosu Sebahattin Bey 65 yıldır biriktirdiği Beşiktaş fotoğrafları Şöhretler Köftecisinin duvarlarını süslüyor ve insan buranın adının neden “şöhretler” olduğunu anlıyor. Burada yaşadığım deneyimin benzerini Barselona’nın Nou Camp stadındaki müzesini gezerken yaşamıştım. Şöhretler Köftecisinde de BJK tarihini duvarlarda izleyebiliyorsunuz ve kendinizi BJK müzesine girmiş gibi hissediyorsunuz.


Şöhretler Beşiktaş Köftecisi yaklaşık 30 yıllık bir köfteci. Sahipleri pekçok iyi köfteci gibi Rumeli göçmeni, Yugoslavya’dan gelmişler.

Öncelikle piyaz alarak başlıyoruz. İyi haber piyazda kaliteli zeytinyağı kullanılıyor ve piyaz lezzetli. Ekmekler esnaf lokantasına yakışır bir şekilde büyük parçalar halinde dilimlenmiş.

Köfte olarak sade, acılı ve kaşarlı köfte var Şöhretler Beşiktaş Köftecisinde. Biz sade köfte aldık. Köfte yoğrulurken belli ki bir miktar irmik katılmış, köftelerde lastik kıvamı var. Köfte müthiş lezzetli, bravo demekten kendimi alamıyorum.

Son olarak irmik tatlısı alıyoruz. Bu kadar lezzetli piyaz ve köfteden sonra açıkçası tatlı kötü olsa da burayı beğenirdim ama tatlı da inanılmaz lezzetli çıkıyor. Şu ana kadar köftecilerde en çok Namlı Rumeli Köftecisindeki irmik tatlısını beğenmiştim ama Şöhretler Beşiktaş Köftecisindeki irmik tatlısı da bir o kadar iyi. Namlı’daki tatlıya göre biraz daha az yağlı, kuru ve daha şekerli; tatlının üzerindeki az tarçın tadı tamamlamış.

Şöhretler Beşiktaş Köftecisi oldukça hesaplı. Köftenin porsiyonu 7TL, piyaz 2.5TL.
Adres: Şair Leyla Sokak No.23 Beşiktaş İstanbul
Telefon: 0212 2602560 / 0212 2580013

One Comment on “>Sohretler Besiktas Koftecisi”

  1. Anonymous dedi ki:

    >Hep önünden geçerdim , geçen gün ilk kez denedim, karışık köfte gerçekten hepsi çok lezzetliydi ama piyazda hayal kırıklığına uğradım. Piyaz deyince üzerinde bir dilim yumurta ve birkaç zeytinli fasulye salatası bilirim. Maliyetinden ötürü yumurta ve zeytini geçtim ama tabağın yarısından fazlası havuç ve yeşil salata ile doldurulmuş üzerine iki kaşık fasulye konmuş olarak geldi. Zeytinyağı ise ancak üçüncü istememde verdiler, iki kere önüme ayçiçek yağı geldi ve geri gönderdim, garsonların mazereti "bu zeytinyağı ama hafif olsun diye karıştırdık" oldu. Fiyatı makul , çabuk yenecek birşey aradığımda sadece köfte için giderim.


Bir Cevap Yazın

