>Fatih Karadeniz Pidecisi

>

Fatih Belediyesinin hemen yakınında bulunuyor Fatih Karadeniz Pidecisi. Sıradan bir tabelası ve dış dekorasyonu var; alçak ahşap masalarda yemek yeniyor. Burası Hürriyet gazetesi tarafından 2003 yılında Türkiye’nin en iyi pidecisi seçilmiş. Kanımca burası lezzet olarak Türkiye’nin en iyi pidecisi olacak kadar iyi biryer değil ama yine de gidip pidelerinin lezzetini tatmaya değer bir yer.

Fatih Karadeniz Pidecisinin menüsünde 3 çeşit pide var: peynirli, kıymalı ve yağlı pide… Peynirli pide iç malzeme olarak Trabzon peyniri yağlı pide ise sadece tereyağı kullanılarak hazırlanıyor. Sipariş esnasında herbirinde üzerine yumurta kırılmasını isteyip istemediğinizi soruyorlar. Siparişi aldıktan sonra ise mutfakta hummalı bir çalışma başlıyor. Ben gittiğim zaman karışık pideyi (peynirli ve kıymalı pide) hazırlamaları 20-25 dakika sürdü.

Yumurtalı karışık pide aşağıdaki gibi bir pide. Yanında Trabzon’dan gelmiş ve yağlı kağıtlara sarılmış tereyağı ile servis ediliyor. Karadeniz usulüne uygun olarak özel olarak istemedikçe çatal vermiyorlar, kendinizin pideyi bölüp yemesi gerekiyor. Kıyma, peynir ve hamurun tadı bana sıradan geldi. Pideye asıl tad veren unsur pidenin yanında verdikleri Trabzon tereyağı. Kıymada ne Antep lahmacunu ne de Konya etli ekmeği gibi özel bir lezzet yok. Peynirde de özel bir tada rastlamadım. Yanlış anlaşılmasın bu kötü demek değil, sadece olağanüstü bir lezzet bulamadım demek.

Fatih Karadeniz Pidecisinde kıymalı pide 8TL, peynirli pide 7.5TL, yağlı pide ise 8TL.

Adres: Büyük Karaman Caddesi No.57 Fatih İstanbul
Telefon: 0212 523 97 95

2 Yorum on “>Fatih Karadeniz Pidecisi”

  1. Anonymous dedi ki:

    >bu pidecinin aynısından kıztaşında bi yer daha var. her ikisi de tirebolulular. ben çocukken itfaiyenin yanındakipideci, semt ve hemşehrileri genelinde meşhur olduğu için, sanki pideleri daha lezzetli gibiydi. ne zaman ki büyüdüm gittim, çocukluğumda aldığım muhteşem tatlara rastlayamadım. yetişkin dönemimde ise kıztaşı'ndaki deniz abinin babasından kalan pidecisine denk geldim ki bence mehmet amcanınkinden hakikaten daha güzel.

  2. Anonymous dedi ki:

    Kusura bakmayın ama Fatih Karadeniz Pidecisi'nde peynirli-yumurtalı pide ve yanında çay ile yaptığım dansların( yumurtaya banarken) tadını bir çırpıda silivermeyiniz. Çok özel bir yerdir. Yorumlarıma darılmamanız dileğiyle,Sevgiler,


Bir Cevap Yazın

