Halil Lahmacun

Halil Lahmacun bilenleri için bir Kadıköy ve lahmacun klasiğidir. Burayı çok seven ve İstanbul Anadolu yakasının (hatta İstanbul’un) en iyi lahmacunu diyen pekçok arkadaşım var. Halil Lahmacun kıtır lahmacun yapıyor, bense yumuşak hamurlu seviyorum; o yüzden benim favori yerlerimden biri hiç olmadı. Ama kıtır lahmacunu seven pekçok kişi olduğu için ve okul dönemlerini Kadıköy’de geçirmiş olan ben için özel bir yer olduğu için Halil Lahmacun’u yazmayı kendime görev gördüm.

Halil Lahmacun 1980’den bu yana Kadıköy çarşıda balıkçıların bitiminde kurukahveci ve kafelerin başladığı yerde. Çiya ve Yanyalı Fehmi ile aynı sokakta hizmet veriyor. Kadıköy çarşısı benim İstanbul’da en sevdiğim yerlerden biridir; balıkçıları, baharatçıları, kafeleri, kitapçıları, bit pazarı ve sahafları ile çok renkli bir yerdir. Ortaokul ve lise zamanlarımda okuldan kaçtığımız zamanda kendimizi attığımız yerlerdendi. Kadıköy çarşı lezzet açısından da çok zengindir. Bunların bazılarını yazdım; Adapazarı Islama Köftecisi, Beyaz Fırın, Baylan, Hacı Bekir Lokumcusu, Çiya, Mercan, Yanyalı Fehmi, Gündüzoğlu Baklavacısı, Petek Pastanesi, Fazıl Bey’in Türk Kahvesi, Dicle Balık hep bu çarşıdadır. Halil Lahmacun da Kadıköy çarşının olmazsa olmaz yerlerinden biridir kanımca.

Halil Lahmacun’un sahibi Urfalı. Sadece lahmacun ve peynirli pide yapıyorlar. Eğer şanslıysanız sokaktaki masalardan birinde yoksa dükkanın içinde lahmacun yiyebiliyorsunuz. Paket yaptırabilirsiniz tabii ama sıcak sıcak yemek daha zevkli.

Halil Lahmacun’da dediğim gibi lahmacun kıtır hamurlu. Soğansız ve yağsız lahmacun yapıyor. Kullanılan kıyma az yağlı, dana eti sanıyorum. Ben koyun etini daha çok severim lahmacunda. Lahmacun yanında maydanoz ve dilimleri ile servis ediliyor. Afiyet olsun…

Adres: Güneşlibahçe Sokak No. 26/A Kadiköy İstanbul
Telefon: 0216 337 01 23
İnternet sitesi: http://www.halillahmacun.com/

Bir Cevap Yazın

