Tarihi Merkezefendi Koftecisi

İstanbul gerçekten çok orijinal bir yer, bu orijinalliği herşeyde görebildiğiniz gibi lokantalarında da görebiliyorsunuz. Bir köfteci düşünün ki Topkapı yakınında Merkezefendi’de etrafı mezarlıklarla çevrili olsun, toplam 6 masası olsun, 40 yıldır hizmet ediyor olsun ve müşterileri arasında başta Başbakan olmak üzere pekçok ünlü ve politikacı olsun. İşte böyle bir yeri İstanbul’da bulabiliyorsunuz, üstelik hangi saatte giderseniz gidin dolu oluyor.

Buraya gelince ilk olarak doğru yere geldim mi emin olamadım, çünkü iki köfteci yanyana ve ikisinin ismi de aynı. Ancak bir süre sonra hangisinin daha kalabalık olduğuna bakarak ve etraftakilere sorarak meşhur olanını bulabildim, benim gittiğim yer Rahmi Usta’nın yeriymiş, bunun dışında Ahmet Ustanın yeri var ve orası da meşhur, en kısa sürede oraya da uğramaya çalışacağım. Masa arkadaşım burada bir süre önce Hacı Usta olduğunu şimdi işi oğullarına bıraktığından bahsetti. Köfte tezgahının başında gerçekten iyi köftecilerde alışkın olmadığımız tarzda çok genç kişiler vardı. Ayrıca bu kişiler köftecinin 15 gün içinde şimdiki adresinden ayrılıp başka yere taşınacağını söylediler. Köklü lokantaların müşterilerinin alışkın olduğu adresten taşınmaları yapacakları en son işlerden biridir, bu yüzden bana söyledikleri garip geldi. Yanlış olabilir ama işi iyi bilen bir babanın emekli olup işi az bilen oğullarına bıraktığı bir yere geldiğim izlenimine kapıldım.

Önden gelen piyaz ortalama bir piyaz. Piyazın yanındaki biber salçası fena değil ama sanırım dışarıdan alınan hazır bir salça.

Köftede fena değil. Beğendiğim şeyler köftelerin iri olması, suyunu kaybetmeyecek şekilde bol sulu olarak pişirilmesi oldu. Beğenmediğim ise kıymanın içinde iyi köftecilerde alışkın olduğumuz etin kaburga ya da döş kısmının lezzetinin olmaması oldu.

Tarihi Merkezefendi Köftecisinde köftenin porsiyonu 6TL, piyaz 3TL. Hergün öğlen açık ve servis köfte bittiğinde (saat akşam 5 gibi) bitiyor.

Adres (merkez): Camii Sok. No.3 Merkezefendi Zeytinburnu İstanbul (haritada bu adres gösteriliyor)

Telefon: 0212 546 76 80

Adres (şube): Dolapdere Sanayi Sitesi 20. Ada No.35 (Maliye karşısı) İkitelli İstanbul 

10 Yorum on “Tarihi Merkezefendi Koftecisi”

  1. Anonymous dedi ki:

    Eline cep telefonu yada fotograf makinesi alan gazeteciyim diye geziyor.1. Rahmi ustanın ogulları YOK2. Tasınmalarının sebebi belediyeninin merkezefendihamamını restore etmesinden dolayı yıkılacak olmaları3.Salca dısardan alınma degil bizzat kendi yapımları(sırf salca için bile gelen var)4.Gençlerin olmasının sebebi rahmi usta 80 yasında ocak ta calısacak hali yok.Diger 20 yıllık elemanlarıda ikitelli deki subede yeni yere gecince onlar tekrar gelicek.(ikitellideki elemanların saglık sorunları nedeniyle gecici olarak oraya gittiler)5.Yan masadakine sorularak bu iş yapılmaz6.Rahmi ustanın okadar cok gazeteci arkadasları varki onlara bile izin vermedi.Sizin bu yaptıgınızı duysa bence ilk işi avukatına soyleyip mahkemeye vermek olcaktır

  2. cihat dedi ki:

    Atilla bey. Üzülerek belirtmek isterim ki Rahmi uztanın mekanı hakkındaki izleminizin sadece 1 2 tanesi doğru. 1!ncisi mekan 40 yıllık değil 48'nci yılına girdi.2'ncisi Bu mekanda hacı Usta diye birisi hiç Çalısmadı.Ahmet Ustanın En Kısa Zamanda Mekanını Ziyaret Edin ki Rahmi Ustanının Mekanı Ile Yazdıklarınızın YanLıs Olduğunun farkına Varın lezzet farkını goreceksınız. Kçfteci tezgahında onemlı olan yaslı personelın olmadı değil koftenın lezzetını bozmadan pişiren kısının olması önemli. Mekanı 15 Gün İçerisinde Boşaltacağımızı Yamışsın evet Boşaltıcaz Çünkü oşaltmak Zorundayız Çünkü Zeytin Burnu Belediyesi O sokaktaki bütün evleri ve dükkanları yıkıyorlar 600 Y.Y'ın Üzerinde Olan Tarihi Merkez Efendi hamamını Tadilat yapıp etrafını Açmak için. Bu nedenle Mekanı Değiştireceğiz Ama Oradan Uzaklasmayacağız ve yeni yerimiz eski mekana göre daha büyük ve Lüks Olduğu İçin Müşeterilerimize daha iyi Hizmet vereceğiz.Bizim Müşterilerimiz Alışkın olduğu adresten değil damaktadını bulduğu adresten yerler bunun da neresi olduğu önemli değil bizim müşterilerimiz Sadece zeytin Burnu ve çevresinde değil Anadolu yakası ve şehir dılşından bile gelen var.İşi İyi Bilen Bir babanın İşi Az Bilen Oğluna Bırakma İzlemine Kapılmışsınız Mekana sadece Bir Kere Gelerek Bunu Nasıl Yorumladınız Anlamış değilim. Piyazın kenarındaki Salça değildir Lezzet keşfetmeyi seven bir insan olarak onun salça olmadığını anlayamamışsınız. Kendimize Özel Sosumuz Kendimiz Yapıyoruz.Analayamadığım bir nokta köftede suyun ne işi var sulu köfte yapmıyoruz ki biz gercekten güldüm yani ızgarada pişen köftede suyun ne işi var. Gerçek bir İzlemci Gizliden Fotoğraf Çekerek Değil Kulakdan Dolma Laflarla Değil Mekanın Sahibi İle Muhattap Olarak YorumLar.

  3. Atilla dedi ki:

    Yorumlar negatif olunca bazen isyeri sahibinden olumsuz tepkiler geliyor. Oncelikle sunu anlamanizi isterim ki ben burada sadece begendigim yerleri yaziyorum, gidip begenmedigim yerleri zaten yazmiyorum. Ikincisi yazdiklarimda samimiyetle bunlarin edindigim izlenim oldugunu ve yanlis olabilecegini yazdim. Ucuncusu lezzetini her ne kadar begenmis olsam da yine de lezzetin Merkezefendi'ye yapilacak bir seyahate degmeyecegini dusunuyorum. Istanbul'da bu isi en iyi yapan yerlerin asagi yukari tamaminda yemis biri olarak Merkezefendi'de kiymanin lezzetini cok iyi bulmadim. Dedigim gibi ben blogumda kendi begenilerimi yaziyorum, Anadolu yakasindan gelenler olabilir ama onlar benim kofteden aldigim lezzeti artirmiyor. Acikcasi ben de sirf bu kofteyi tatmak icin uzaktan geldim, Istanbul'un en iyi koftesini bulmayi ben de isterdim ama benim icin oyle olmadi.

  4. Anonymous dedi ki:

    gidip beğenmediğiniz yerleri yazmıyorum demişsiniz.benim burdan anladığım demekki burayı beğenmişsinizki yayınlıyorsunuz.bende biliyorum orayı senelerdir köfte için gittiğimiz yer.tarafsız biri olarak aldığınız tepkilerden dolayı olumsuz yazdığınızı düşünüyorum.bir defa gitmekle değerlendirilecek bi yer değil.yerin sahibinden izin almadan danışılmadan yapılması yanlış.eminim yer sahibiyle konuşsaydınız bukadar tepki almazdınız.bana sorarsanız birkaç defa daha gidin lezzetini o zaman alırsınız.saygılar..serdar sunar

  5. Anonymous dedi ki:

    neden yeni yazilar yazmiyorsunuz?

  6. Metin dedi ki:

    Hocam, yeni yazılarınızı bekliyoruz…

  7. Anonymous dedi ki:

    MERKEZEFENDİ DE KÖFTE RAHMİ USTA DAN YENİR . ÇAY İÇMEDEN DE MEKANDAN AYRILMAYIN , ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN.

  8. zeki dedi ki:

    Dogma buyume merkezefendili olarak soyluyorum tarihi merkez efendi koftecisi diye bir sey olamaz. Merkez efendi tarihine yapilan bir haksizliktir. Merkezefendi tarihinde mesir macunu vardir kofte degil. ticari dusunceyle reklam maksatli tarihi m.efendi koftecisi adi koyulmustur. 60 li yillarda kurulmustur. Oranin ilk kofteciside rahmi ustadir baskalari degil

  9. Anonymous dedi ki:

    senin dusuncenle sultan ahmet köfteciside filibe köftecisi fatih sultan mehmet köprusü(para basıyo)de tarihi saygızsızlık.Bazı isimler yeri ve mekanı belli etmek için oranın meshur bi urunuyle anılması için konulur.Ayrica son söyledigine katılıyorum orada köfteyi meshur eden rahmi ustadır

  10. Anonymous dedi ki:

    bencede rahmi ustadir sonuna kadar katılıyorum


Bir Cevap Yazın

