Lades Restaurant

Lades Beyoğlu’nda Sadri Alışık sokakta bilen gider tarzı bir esnaf lokantası. Kanımca Beyoğlu’nda klasik Türk yemekleri yemek istiyorsanız gidilecek adres Lades’tir, senelerdir lezzet konusunda burada hayal kırıklığına uğramadım. Aynı sokağın Ağa Camii tarafında Hacı Abdullah var, İstiklal Caddesinin diğer tarafında Lades, bana göre ikisi de benzer kulvarlarda olan lokantalar. Farkı Hacı Abdullah’ın daha turistik olması ve reklamının yapılıyor olması, Lades ise 10 yıldan daha uzun zamandır mütevazi olarak kendi müşteri grubunu oluşturdu.

Lades’i pekçok kişi menemeni ve tavada sucuklu ya da pastırmalı yumurtaları ile tanıyor. Benim bahsettiğim Lades bu tavada yumurta yapan yerin tam karşısında klasik Türk yemekleri yapan bir yer. İçerisi esnaf lokantasından biraz daha özenli, masaların beyaz kumaş örtü ile kaplı. Ayrıca her daim isterseniz beyaz isterseniz kepekli ekmek bulunur. Müşteri kitlesi genelde civar esnafından çok Cihangir ve Galata civarında oturan yabancılar, film yıldızları ve güzel Türk yemeği seven kişiler. Fiyatlarda biraz ona göre çorbalar 4TL, et yemekleri 13-14TL, sebze yemekleri ve zeytinyağlılar 6-7TL, kompostolar 5TL.

Lades’te yemekler günlük olarak değişiyor, esnaf lokantalarında adet olduğu üzere tezgaha giderek gözünüzle yiyeceğinizi seçiyorsunuz. Pazartesi ve perşembe günleri döner çıkıyor, dönerin çok güzel olduğunu duydum ama henüz deneme şansım olmadı. Onun dışında günlük olarak çorbalardan pazı, tarhana, et yemeklerinden kuzu incik, beğendili kebap, orman kebabı, mevsimine uygun sebze yemekleri ve komposto ve tatlılar var.

Ben bu sefer önden az bamya ve ardından talaş böreği aldım. Zeytinyağlı bamya güzel, talaş böreğine ise bayıldım. Bu kadar lezzetlisini daha önce bir tek Konyalı’da yemiştim.

Lades’te eşim ve benim en beğendiğimiz şeylerden biri kompostoları. Elmalı, ayvalı, kayısılı, vişneli, şeftalili ve karışık kompostoları var ve pilav ya da böreğin yanında enfes gidiyor.


Lades pazar günleri hariç öğlen ve akşam saatlerinde açık.

Adres: Sadri Alışık Sok. No. 14 Beyoğlu İstanbul
Telefon: 0212 2513203
Bir Cevap Yazın

