>Kosebasi (Bahreyn)

>Aslında yurtdışında iken Türk lokantalarına gitme adetim yoktur. Zaten izlenimime göre yurtdışındaki Türk lokantaları genelde Türkiye’deki iyi lokantalar seviyesinden oldukça uzak. Ama haftalardır Türkiye’ye gitmemiş olmanın etkisiyle olacak Bahreyn Manama’da City Center alışveriş merkezinde Köşebaşı kebapçısı görünce kendimi tutamadım.

Köşebaşı uluslarası açılım yapmış kebapçılarımızdan biri, Bahreyn dışında Dubai’de iki, Atina, Amsterdam ve Brezilya’da da birer şubeleri var. Yurtdışındaki şubelerinde Türkiye’deki kalite ve lezzeti yakalayabiliyorlar mı yerinde deneyerek görmek iyi olacaktı. Konum olarak Köşebaşı Bahreyn’in en büyük alışveriş merkezi olan City Center’ın en üstkatında. Oldukça iyi bir yerde restoran açmışlar. Aslen Adana mutfağı yapan Köşebaşı yurtdışında kendini ‘Mediterranean grill’ yani ‘Akdeniz’li ızgara yemekleri’ şeklinde konumlandırıyor. Buranın yerel halkının damak zevki de kebap ve mezeler ağırlıklı,o yüzden yadırganmıyorlar. Zaten müşteri kitlesini ağırlıklı olarak Araplar oluşturuyor.

Oturmamla birlikte ilk olarak aşçının Türk olup olmadığını soruyorum, Lübnanlı olduğunu söylüyorlar. Bu benim için eksi puan çünkü Lübnan’da ortalama kebap kalitesinin Türkiye kadar iyi olmadığını biliyorum. Köşebaşı’nda menü Türkiye menüsü ile neredeyse tamamen aynı, sadece alkollü içecekler yok. Giriş olarak fındık lahmacun, abaganuş ve Toros salata söylüyorum.

Giriş yemeklerinde Türkiye’deki lezzet ve kalite yok. Fındık lahmacun o zamana kadar yediğim en küçük fındık lahmacun, içine domates salçası konunca rengi iyice kırmızı olmuş. Abaganuş labne peyniri ve közde patlıcan karıştırılarak yapılmış, orijinal Türkiye tarifinde labne peyniri yok. Toros salatası ise güzeldi.

Kebap olarak Tarsus kebabı istedim. Normalde bu kebabın kıymasının zırhta çekilmesi gerekiyor ve ete çatal değdiği zaman etin dağılması gerekiyor. Buradaki kebap ise lastik gibi, bıçakla bile zor kesiliyor.

Sonuç olarak yurtdışında Türklerin Türk lokantasına gitmemesi gerektiğini birkez daha anlıyorum. Etrafımdaki Araplara baktığım zaman ise zevkle yemeklerini yediklerini görüyorum.
Adres: City Center Mall Manama Bahreyn
Tel: +973 17172322
Bir Cevap Yazın

