>Kosebasi (Bahreyn)

>Aslında yurtdışında iken Türk lokantalarına gitme adetim yoktur. Zaten izlenimime göre yurtdışındaki Türk lokantaları genelde Türkiye’deki iyi lokantalar seviyesinden oldukça uzak. Ama haftalardır Türkiye’ye gitmemiş olmanın etkisiyle olacak Bahreyn Manama’da City Center alışveriş merkezinde Köşebaşı kebapçısı görünce kendimi tutamadım.

Köşebaşı uluslarası açılım yapmış kebapçılarımızdan biri, Bahreyn dışında Dubai’de iki, Atina, Amsterdam ve Brezilya’da da birer şubeleri var. Yurtdışındaki şubelerinde Türkiye’deki kalite ve lezzeti yakalayabiliyorlar mı yerinde deneyerek görmek iyi olacaktı. Konum olarak Köşebaşı Bahreyn’in en büyük alışveriş merkezi olan City Center’ın en üstkatında. Oldukça iyi bir yerde restoran açmışlar. Aslen Adana mutfağı yapan Köşebaşı yurtdışında kendini ‘Mediterranean grill’ yani ‘Akdeniz’li ızgara yemekleri’ şeklinde konumlandırıyor. Buranın yerel halkının damak zevki de kebap ve mezeler ağırlıklı,o yüzden yadırganmıyorlar. Zaten müşteri kitlesini ağırlıklı olarak Araplar oluşturuyor.

Oturmamla birlikte ilk olarak aşçının Türk olup olmadığını soruyorum, Lübnanlı olduğunu söylüyorlar. Bu benim için eksi puan çünkü Lübnan’da ortalama kebap kalitesinin Türkiye kadar iyi olmadığını biliyorum. Köşebaşı’nda menü Türkiye menüsü ile neredeyse tamamen aynı, sadece alkollü içecekler yok. Giriş olarak fındık lahmacun, abaganuş ve Toros salata söylüyorum.

Giriş yemeklerinde Türkiye’deki lezzet ve kalite yok. Fındık lahmacun o zamana kadar yediğim en küçük fındık lahmacun, içine domates salçası konunca rengi iyice kırmızı olmuş. Abaganuş labne peyniri ve közde patlıcan karıştırılarak yapılmış, orijinal Türkiye tarifinde labne peyniri yok. Toros salatası ise güzeldi.

Kebap olarak Tarsus kebabı istedim. Normalde bu kebabın kıymasının zırhta çekilmesi gerekiyor ve ete çatal değdiği zaman etin dağılması gerekiyor. Buradaki kebap ise lastik gibi, bıçakla bile zor kesiliyor.

Sonuç olarak yurtdışında Türklerin Türk lokantasına gitmemesi gerektiğini birkez daha anlıyorum. Etrafımdaki Araplara baktığım zaman ise zevkle yemeklerini yediklerini görüyorum.
Adres: City Center Mall Manama Bahreyn
Tel: +973 17172322
Reklamlar

Kosebasi (Bahreyn)

Aslında yurtdışında iken Türk lokantalarına gitme adetim yoktur. Zaten izlenimime göre yurtdışındaki Türk lokantaları genelde Türkiye’deki iyi lokantalar seviyesinden oldukça uzak. Ama haftalardır Türkiye’ye gitmemiş olmanın etkisiyle olacak Bahreyn Manama’da City Center alışveriş merkezinde Köşebaşı kebapçısı görünce kendimi tutamadım.

Köşebaşı uluslarası açılım yapmış kebapçılarımızdan biri, Bahreyn dışında Dubai’de iki, Atina, Amsterdam ve Brezilya’da da birer şubeleri var. Yurtdışındaki şubelerinde Türkiye’deki kalite ve lezzeti yakalayabiliyorlar mı yerinde deneyerek görmek iyi olacaktı. Konum olarak Köşebaşı Bahreyn’in en büyük alışveriş merkezi olan City Center’ın en üstkatında. Oldukça iyi bir yerde restoran açmışlar. Aslen Adana mutfağı yapan Köşebaşı yurtdışında kendini ‘Mediterranean grill’ yani ‘Akdeniz’li ızgara yemekleri’ şeklinde konumlandırıyor. Buranın yerel halkının damak zevki de kebap ve mezeler ağırlıklı,o yüzden yadırganmıyorlar. Zaten müşteri kitlesini ağırlıklı olarak Araplar oluşturuyor.

Oturmamla birlikte ilk olarak aşçının Türk olup olmadığını soruyorum, Lübnanlı olduğunu söylüyorlar. Bu benim için eksi puan çünkü Lübnan’da ortalama kebap kalitesinin Türkiye kadar iyi olmadığını biliyorum. Köşebaşı’nda menü Türkiye menüsü ile neredeyse tamamen aynı, sadece alkollü içecekler yok. Giriş olarak fındık lahmacun, abaganuş ve Toros salata söylüyorum.

Giriş yemeklerinde Türkiye’deki lezzet ve kalite yok. Fındık lahmacun o zamana kadar yediğim en küçük fındık lahmacun, içine domates salçası konunca rengi iyice kırmızı olmuş. Abaganuş labne peyniri ve közde patlıcan karıştırılarak yapılmış, orijinal Türkiye tarifinde labne peyniri yok. Toros salatası ise güzeldi.

Kebap olarak Tarsus kebabı istedim. Normalde bu kebabın kıymasının zırhta çekilmesi gerekiyor ve ete çatal değdiği zaman etin dağılması gerekiyor. Buradaki kebap ise lastik gibi, bıçakla bile zor kesiliyor.

Sonuç olarak yurtdışında Türklerin Türk lokantasına gitmemesi gerektiğini birkez daha anlıyorum. Etrafımdaki Araplara baktığım zaman ise zevkle yemeklerini yediklerini görüyorum.
Adres: City Center Mall Manama Bahreyn
Tel: +973 17172322

>Haci Abdullah

>Hacı Abdullah Türk yemeği denince ilk akla gelen adreslerden biri. Beyoğlu’nda Ağa Camisinin sokağında bulunan Hacı Abdullah’ta geniş bir Türk yemekleri menüsü var. Bu konudaki şöhretleri sanırım Türkiye’ye gelen yabancı turistlere de gitmiş, içeri girdiğiniz zaman müşterilerin yaklaşık yarısının turistlerden oluştuğunu görüyorsunuz.

İçeri kısımda yemekleri görerek seçebileceğiniz tezgah var, esnaf lokantalarının olmazsa olmazı… Ayrıca menü de geliyor, menü de keşkekten, Ege otlarına, dönerden hoşaflara geniş bir seçenek var. Oturmamızla taze bir ekmek sepeti geliyor, içinde mısır ekmeği, çörek otlu ekmek, kepek ekmeği ve pohaçayı andıran beyaz ekmek var. Oldukça hoş, daha sonra bunun bedava olmadığını ve küver olarak ücretlendirildiğini öğreniyoruz.

Başlangıç olarak et suyu çorba alıyoruz. Bu klasik çorbayı lokantalarda bulmak artık iyice zorlaştı, halbuki bu çorba kış hastalıklarının doğal ilacı. Lezzet olarak iyi, içinde et lezzetinin daha yoğun olmasını isterdim ama yine de güzel. Ardından karışık bir tabak alıyoruz. İçinde zeytinyağlı barbunya, ebegümeci ve mantarlı şevket-i bostan var. Şevket-i bostan diye bize verdikleri aslında turp otu, garsonu çağırıp bu şevket-i bostan değil diyoruz. Şevket-i bostan olduğunu inatla iddia ediyor. Nasılsa İstanbul’da fazla kimse bunu anlamıyor ve fiyatı daha ucuz diye turp otunu millete şevket-i bostan diye yutturmaya çalışıyorlar. O andan sonra Hacı Abdullah’ın aslında o kadar da iyi bir lokanta olmadığını ve ağırlıklı olarak Türk yemeklerini o kadar tanımayan turistlere çalıştığını iyice anlıyoruz. Son olarak ayva hoşafı alıyoruz. İçine karanfil konmuş bu hoşaf oldukça lezzetli.

Hacı Abdullah’ta fiyatlar pek ucuz değil. Bir kişi çorba, anayemek ve tatlı yiyerek 40-50TL gibi bir hesapla çıkabilir.
Adres: Atıf Yılmaz Caddesi No.9A Ağa Camisi yanı Beyoğlu İstanbul
Tel: 0212 2938561
Internet sitesi: http://www.haciabdullah.com.tr/


Haci Abdullah

Hacı Abdullah Türk yemeği denince ilk akla gelen adreslerden biri. Beyoğlu’nda Ağa Camisinin sokağında bulunan Hacı Abdullah’ta geniş bir Türk yemekleri menüsü var. Bu konudaki şöhretleri sanırım Türkiye’ye gelen yabancı turistlere de gitmiş, içeri girdiğiniz zaman müşterilerin yaklaşık yarısının turistlerden oluştuğunu görüyorsunuz.

İçeri kısımda yemekleri görerek seçebileceğiniz tezgah var, esnaf lokantalarının olmazsa olmazı… Ayrıca menü de geliyor, menü de keşkekten, Ege otlarına, dönerden hoşaflara geniş bir seçenek var. Oturmamızla taze bir ekmek sepeti geliyor, içinde mısır ekmeği, çörek otlu ekmek, kepek ekmeği ve pohaçayı andıran beyaz ekmek var. Oldukça hoş, daha sonra bunun bedava olmadığını ve küver olarak ücretlendirildiğini öğreniyoruz.

Başlangıç olarak et suyu çorba alıyoruz. Bu klasik çorbayı lokantalarda bulmak artık iyice zorlaştı, halbuki bu çorba kış hastalıklarının doğal ilacı. Lezzet olarak iyi, içinde et lezzetinin daha yoğun olmasını isterdim ama yine de güzel. Ardından karışık bir tabak alıyoruz. İçinde zeytinyağlı barbunya, ebegümeci ve mantarlı şevket-i bostan var. Şevket-i bostan diye bize verdikleri aslında turp otu, garsonu çağırıp bu şevket-i bostan değil diyoruz. Şevket-i bostan olduğunu inatla iddia ediyor. Nasılsa İstanbul’da fazla kimse bunu anlamıyor ve fiyatı daha ucuz diye turp otunu millete şevket-i bostan diye yutturmaya çalışıyorlar. O andan sonra Hacı Abdullah’ın aslında o kadar da iyi bir lokanta olmadığını ve ağırlıklı olarak Türk yemeklerini o kadar tanımayan turistlere çalıştığını iyice anlıyoruz. Son olarak ayva hoşafı alıyoruz. İçine karanfil konmuş bu hoşaf oldukça lezzetli.

Hacı Abdullah’ta fiyatlar pek ucuz değil. Bir kişi çorba, anayemek ve tatlı yiyerek 40-50TL gibi bir hesapla çıkabilir.
Adres: Atıf Yılmaz Caddesi No.9A Ağa Camisi yanı Beyoğlu İstanbul
Tel: 0212 2938561
Internet sitesi: http://www.haciabdullah.com.tr/


Hacioglu Mangal

Bayramda eşimin memleketi olan İzmir’e gittik. Benim yöresel yemeklere olan merakım malum, yol dönüşü Tire köftesi yiyelim diye Tire’ye uğradık. 

Tire Ege’nin ruhunu en güzel yansıtan yerlerden biri. Rumlardan kalma taş evleri, Salı günleri olan ve Ege’nin tüm otlarının satıldığı pazarı, insanlarının rahatlığı, doğasının güzelliği ile işte Ege’ye geldim dedirten yerlerden biri. Tire’ye gelmeden önce burada ne yenir diye kısa bir araştırma yapmıştım. Tire köftesi en başta olmak üzere Ege’nin otlu yemekleri ve tandır tavsiye ediliyor. Biz Tire’de sadece 1-2 saat kalacağımız için sadece köfteyi denemeye karar verdik ve Tire’nin en meşhur köftecisi Hacıoğlu Mangal’ın yolunu tuttuk. Tire’de köfteciler merkezde yanyana sıralanmış ve Hacıoğlu Mangal köftecilerin olduğu sırada en başta.

Tire köftesi danadan şiş köfte olarak hazırlanıyor. Kıyma makinada çekildikten sonra içine sadece tuz katılıyor. Şişteki köfte mangalda pişiriliyor.

Müşteri sipariş verdiği zaman mangalda pişmiş köfte alınıyor ve eritilmiş tereyağı içinde ısıtılıyor. Tereyağının içine ayrıca taze domates ve maydanoz da atılıyor ve bu şekilde servis ediliyor.

Köftenin yanında turşu ve salatayı müessese ikramı olarak getiriyorlar. Turşu eh işte, salata fena değil. Biz ayrıca koyun yoğurdu istiyoruz, yoğurt enfes bir yoğurt.

Ardından köftemiz geliyor. Tire köftede tereyağı ile köfteyi karıştırarak sunmak güzel bir düşünce ama maalesef Hacıoğlu Mangal’da uygulama başarısız. Tereyağı gerçek tereyağı ama çok lezzetli değil, yoğun bir süt tadı alamıyorsunuz. Köftedeki ette sıradan bir kıyma lezzeti var, dananın köfte için uygun olan kaburga, döş, gerdan gibi yerlerinden seçilmemiş gibi. Köfte ile tereyağını birleştirme Bursa ve Eskişehir’de de yapılıyor, oralarda ismi Tire köftesi olmasa da daha lezzetli tereyağlı köfteler yemiştim.

Son olarak tatlı olarak üzerine karadut reçeli dökülmüş lor peyniri alıyoruz, bu tatlı Ege’nin geleneksel tatlılarından biri. Lor peyniri alıştığımız lor peynirinden daha yağlı ve tatlı, içinde kaymak tadı var. Karadut reçeli ile birleşince ortaya enfes bir tatlı çıkmış, sadece yoğurt ve bu tatlıyı yemek için Tire’ye gelinebilir.

Hacıoğlu Mangal’da köftenin porsiyonu 8TL, yoğurt 3TL, tatlı 4TL.

Adres: İş Bankası altı Tire İzmir

Telefon: 0232 512 95 21 / 511 16 44

Internet sitesi: http://www.tirekofte.com/


>Hacioglu Mangal

>

Bayramda eşimin memleketi olan İzmir’e gittik. Benim yöresel yemeklere olan merakım malum, yol dönüşü Tire köftesi yiyelim diye Tire’ye uğradık. 

Tire Ege’nin ruhunu en güzel yansıtan yerlerden biri. Rumlardan kalma taş evleri, Salı günleri olan ve Ege’nin tüm otlarının satıldığı pazarı, insanlarının rahatlığı, doğasının güzelliği ile işte Ege’ye geldim dedirten yerlerden biri. Tire’ye gelmeden önce burada ne yenir diye kısa bir araştırma yapmıştım. Tire köftesi en başta olmak üzere Ege’nin otlu yemekleri ve tandır tavsiye ediliyor. Biz Tire’de sadece 1-2 saat kalacağımız için sadece köfteyi denemeye karar verdik ve Tire’nin en meşhur köftecisi Hacıoğlu Mangal’ın yolunu tuttuk. Tire’de köfteciler merkezde yanyana sıralanmış ve Hacıoğlu Mangal köftecilerin olduğu sırada en başta.

Tire köftesi danadan şiş köfte olarak hazırlanıyor. Kıyma makinada çekildikten sonra içine sadece tuz katılıyor. Şişteki köfte mangalda pişiriliyor.

Müşteri sipariş verdiği zaman mangalda pişmiş köfte alınıyor ve eritilmiş tereyağı içinde ısıtılıyor. Tereyağının içine ayrıca taze domates ve maydanoz da atılıyor ve bu şekilde servis ediliyor.

Köftenin yanında turşu ve salatayı müessese ikramı olarak getiriyorlar. Turşu eh işte, salata fena değil. Biz ayrıca koyun yoğurdu istiyoruz, yoğurt enfes bir yoğurt.

Ardından köftemiz geliyor. Tire köftede tereyağı ile köfteyi karıştırarak sunmak güzel bir düşünce ama maalesef Hacıoğlu Mangal’da uygulama başarısız. Tereyağı gerçek tereyağı ama çok lezzetli değil, yoğun bir süt tadı alamıyorsunuz. Köftedeki ette sıradan bir kıyma lezzeti var, dananın köfte için uygun olan kaburga, döş, gerdan gibi yerlerinden seçilmemiş gibi. Köfte ile tereyağını birleştirme Bursa ve Eskişehir’de de yapılıyor, oralarda ismi Tire köftesi olmasa da daha lezzetli tereyağlı köfteler yemiştim.

Son olarak tatlı olarak üzerine karadut reçeli dökülmüş lor peyniri alıyoruz, bu tatlı Ege’nin geleneksel tatlılarından biri. Lor peyniri alıştığımız lor peynirinden daha yağlı ve tatlı, içinde kaymak tadı var. Karadut reçeli ile birleşince ortaya enfes bir tatlı çıkmış, sadece yoğurt ve bu tatlıyı yemek için Tire’ye gelinebilir.

Hacıoğlu Mangal’da köftenin porsiyonu 8TL, yoğurt 3TL, tatlı 4TL.

Adres: İş Bankası altı Tire İzmir

Telefon: 0232 512 95 21 / 511 16 44

Internet sitesi: http://www.tirekofte.com/


Bizim Kofte

Bizim Köfte’yi ziyaret etmemin en önemli sebebi Aksaray’da zamanında İstanbul’un en leziz köftecilerinden olan Mis Köfte’nin devamı olan bir yer olması. Zaten kuruluş tarihi olarak geçen 1967 tarihi de Mis Köfte’nin kuruluşuna karşılık geliyor. Mis Köfte’nin kurucusu Ferit Bey’di, Bizim Köfte’yi Ferit Bey’in oğulları işletiyor. Sanırım Altunizade dışında Fatih ve birkaç semtte daha Bizim Köfte varmış, muhtemelen Ferit Bey’in herbir oğlunun ayrı bir yeri var.

Bizim Köfte Altunizade’de Capital AVM’nin oldukça yakınında. Hoş bir yer, aydınlık ve ferah, bahçesi de var.

Bizim Köfte’de fiyatlar makul, köfte 8TL, kaşarlı köfte 9TL, piyaz 4TL, tatlılar 3.5-4.5TL.

Önce az mercimek çorbası ile başlayalım, çorbayı beğendim, kıvamı yerinde ve taze yapılmışa benziyor. Ardından piyaz, Trabzon ekmeğimiz, acı biber salçası ve körpe Gedelek turşu biberi geliyor. Piyaz ve turşu gayet güzel, üstelik piyazdaki yağ halis zeytinyağı. Bravo gerçekten, İstanbul’da piyazda zeytinyağı kullanan nadir yerlerden köftecilerden biri Bizim Köfte.

Hemen ardından köfte geliyor. Köftenin içinde pekçok iyi köftecinin yaptığı gibi hiç baharat yok, yalnız bana etin tadı biraz sıradan geliyor. Yanlış anlaşılma olmasın iyi bir köfte ama meşhur Mis Köfteci’nin devamı bir yerden daha lezzetli köfteler beklemiştim. Diğer meşhur köftecilerde etin lezzetli olması için pekçok et hayvanların daha doğal beslendiği Trakya, Afyon ya da Bandırma Yalova gibi yerlerden alır. Ayrıca yine lezzet için kıymaya kaburga eti katılır, sanırım Bizim Köfte’de böyle birşey yapmıyorlar ya da kötü bir günlerine geldik.

Adres: Fahrettin Kerim Gökay Cad. No.5 Altunizade İstanbul

Telefon: 0216 651 71 38 / 651 71 39

Internet sitesi: http://bizimkofte.com/